csrsgh

ZSP SGH – społecznie odpowiedzialne!

V edycja projektu CSR@SGH odbyła się w dniach 27-29 marca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Celem przedsięwzięcia było rozpowsz­­­echnienie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju wśród szeroko pojętej społeczności akademickiej i zawodowo związanej z CSRem.

Warsztaty zorganizowane w ramach tegorocznej edycji dotyczyły kilku obszarów tematycznych: relacji pracodawca-pracownik, praw człowieka, zarządzania różnorodnością, odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i uczciwych praktyk rynkowych.

W ramach projektu zorganizowano konferencję składającą się z 7 warsztatów prowadzonych przez osoby na co dzień zajmujące się tą tematyką w swoich organizacjach. Wśród partnerów znaleźli się: Soti Natural, Carlsberg Polska, EcoVadis, Virtu, Wawel, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Orange Polska, cohn&wolfe i Fairtrade Polska. Każda organizacja wniosła swój udział w postaci nieocenionej wiedzy i indywidualnych doświadczeń związanych z różnymi obszarami społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tydzień przed konferencją, tj. 22 marca 2019 roku, odbył się dzień promocyjny projektu – Dzień Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Podczas tego wydarzenia, w Auli Spadochronowej SGH, organizatorzy zapraszali do wzięcia udziału w warsztatach i opowiadali o CSRze przy pysznej kawie, czekoladkach Wawel, pizzy i zielonej herbacie. Dodatkową atrakcją była ogólnodostępna fotobudka.

Średnio w każdym warsztacie konferencji wzięło udział 15 osób z różnych środowisk, zarówno akademickich i zawodowo związanych z CSRem jak i z trzeciego sektora. Zdecydowaną większość uczestników stanowili studenci Szkoły Głównej Handlowej oraz Politechniki Warszawskiej. Prawie połowę uczestników stanowili studenci pierwszego i drugiego roku studiów licencjackich.

Według wyników ankiety ewaluacyjnej, przeprowadzanej po warsztatach, 78% uczestników wskazało, iż warsztaty, w których wzięli udział, znacząco pogłębiły ich wiedzę o CSR. Uczestnicy w 93% ocenili warsztaty zorganizowane w ramach V edycji projektu jako bardzo dobre lub dobre.

Tak wysokie wyniki zachęcają do przeprowadzenia kolejnej, szóstej już, edycji projektu w przyszłym roku. Zmotywowani miłymi słowami oraz sukcesem dnia promocyjnego mamy jeszcze większą chęć do działania.

Udostępnij

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email